Absolwent Wydziału Reżyserii Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Teatralnej i Telewizyjnej w Łodzi. Wyreżyserował trzy pełnometrażowe filmy fabularne. Debiutował w 1993 r. kontrowersyjną Balangą (nagroda za najlepszy debiut na XVIII Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni). W 1997 r. powstał wyróżniony na XXII FPFF Darmozjad polski, dwa lata później, O dwóch takich, co nic nie ukradli.
Dla Teatru TV zrealizował m.in. Intruza, Duet, Łamigłówkę, Muchy, Brata Elvisa, Autostradę, Prezent, a w 2006 r. autorską Zorkę. W częstochowskim teatrze reżyseruje po raz drugi. W 1996 r. zrealizował na tutejszej scenie Lot nad kukułczym gniazdem Wassermana.
Alibi, jak określa sam autor, to baśń tragikomiczna. Akcja rozgrywa się we współczesnych realiach, w jednym z pensjonatów w Sudetach Zachodnich. Ta nostalgiczna, niezwykle dowcipna, magiczna, świetnie napisana opowieść kryminalna, zbliżona jest w swej poetyce do twórczości Wiesława Dymnego, Andrzeja Stasiuka i Jerzego Pilcha.Tekst oczarowuje subtelnym, niekiedy absurdalnym poczuciem humoru, świetnie napisanymi dialogami i konstrukcją postaci, które osadzone są głęboko w swoim małomiasteczkowym, prowincjonalnym świecie.Sztuka Wylężałka mówi także, a może przede wszystkim, o ludzkich emocjach i zakamarkach duszy...